Fransız üniversitelerine başvuru yapmak isteyen öğrencilerin dikkatine...

2018-2019 öğretim yılında üniversite eğitimine Fransa'da devam etmek isteyen öğrenciler başvurularını aşağıda belirtilen biçimde gerçekleştireceklerdir.
Başvurular internet üzerinden (online olarak) yapılacaktır.

 

Başvuru için gereken belgeler

Başvuru işlemleri, 12. sınıf öğrencileri ile sınıf sınıf toplanılarak 14 Aralık tarihine kadar Rehberlik Servisi öğretmenleri desteğiyle video konferans salonunda yapılacaktır. Campus France sitesine kayıt olunup hesap oluşturulacaktır. Başvuru işlemleri sırasında öğrencinin vesikalık fotoğrafını ve nüfus cüzdanının bir kopyasını tarayarak yüklemesi gerekmektedir. Taranacak belgenin bmp, jpeg, gif veya png formatında olması ve 300KB’ı geçmemesi gerekir.
Ekranda çıkan yere, öğrenci ev adresini, posta kodunu, sabit telefon ve cep telefonu numarasını yazmalı ve « Kaydet / enregistrer » tıklayarak onaylamalıdır.

  • "Mon parcours et mes diplômes" bölümünde öğrenci eğitim bilgilerini yüklemelidir.
  • "Mes compétences linguistiques" bölümüne B2 ve C1 sonuçlarını ya da İngilizce IELTS, Toefl gibi sınavlarını işlemek isteyen öğrenci sonuç belgelerini tarayarak yüklemelidir.
  • "Je remplis mon panier de formation" kısmında bölüm ve üniversite tercihleri belirlenmelidir. Seçimler aşağıdaki gibi olmalıdır.
  • Tek bölüm üç ayrı üniversitede
    Üç bölüm aynı üniversitede (bölümler birbirine yakın olmalıdır)
    Üç farklı bölüm üç ayrı üniversitede (bölümler birbirine yakın olmalıdır)
  • Mimarlık bölümüne başvuru yapacak öğrenciler sadece 2 üniversite tercih edebilir.

Lettre de motivationların en geç 14 Aralık 2018 cuma tarihine kadar Fransızca öğretmenlerine kontrol ettirilmesi gerekmektedir. Her üniversite için hazırlanan “letrre” de en fazla 1500 karakter kullanılabilir.

"Mon panier de formation-rédiger mes motivations" bölümünde; 31 Aralık 2018 Pazartesi gününe kadar seçimler belirlenmeli ve lettre de motivation”ların tamamlanarak dosyaya işlenmiş olması gerekmektedir.

Nüfus bilgileri için nüfus müdürlüklerinden öğrenci tarafından alınacak "FORMUL (A)" adlı doğum kayıt örneği, DELF SINAVI (B2) veya (C1) sonucu fotokopisi ve BANKA DEKONTU'nun bir örneği sınıfınız Fransızca öğretmenine 04 Ocak 2019 Cuma gününe kadar getirilmelidir.

  • Not dökümleri ve öğrenci belgesi fransızca olarak Rehberlik Servisi tarafından hazırlanıp dosyalara eklenecektir.
  • Başvuru ücreti: 31/12/2018 tarihine kadar 165 Euro, (Euro olarak yatırılması gerekiyor) 01/01/2019 tarihinden itibaren 170 Euro
  • Banka hesabına yatırıldıktan sonra alınacak dekontun bir nüshası 04 Ocak 2019 tarihine kadar sınıfınız Fransızca öğretmenine getirilecektir.
  • Banka hesap bilgileri:
    TEB bankasının herhangi bir şubesinden ödeme yapabilirsiniz
    TEB-IBAN No: TR 55 0003 2000 0000 0048 7585 03
    Hesap adı: Fransa Büyükelçiliği Türkiye
    Dekonta öğrencinin ADI-Soyadı, dosya nosu ve Saint Joseph Lisesi olarak belirtilmelidir.

 

Fransız üniversitelerine başvuru tarihleri

06 Aralık 2018 Perşembe 3-4 ders saatleri 12B

10 Aralık 2018 Pazartesi 3-4 ders saatleri 12E

10 Aralık 2018 Pazartesi 6-7 ders saatleri 12F/H

11 Aralık 2018 Salı 3-4 ders saatleri 12İ

11 Aralık 2018 Salı 6-7 ders saatleri 12A

12 Aralık 2018 Çarşamba 7 -8 ders saatleri 12C

13 Aralık 2018 Perşembe 3-4 ders saatleri 12D

13 Aralık 2018 Perşembe 7-8 ders saatleri 12G


Rehberlik Servisi