Fransız üniversitelerine başvuru yapmak isteyen öğrencilerin dikkatine... 

2017-2018 öğretim yılında üniversite eğitimine Fransa'da devam etmek isteyen öğrenciler başvurularını aşağıda belirtilen biçimde gerçekleştireceklerdir.

Başvurular internet üzerinden (online olarak) yapılacaktır. Başvuru ücreti belirlendikten sonra öğrenciler tarafından banka hesabına yatırılacak, alınacak dekont dosyaya eklenecektir.

http://www.turquie.campusfrance.org/ adresinden Fransa'da eğitim, yaşam, konut gibi konularda bilgi edinilebilir.

Başvuru için gereken belgeler

Başvuru işlemleri, 12. sınıf öğrencileri ile sınıf sınıf toplanılarak 12-16 Aralık haftasında Rehberlik Servisi öğretmenleri desteğiyle bilgisayar laboratuvarında yapılacaktır. Campus France sitesine kayıt olup hesap oluşturma işlemleri gerçekleştirilecektir.. Başvuru işlemleri sırasında öğrencinin vesikalık fotoğrafını ve nüfus cüzdanının bir kopyasını tarayarak yüklemesi gerekmektedir. Taranacak belgenin bmp, jpeg, gif veya png formatında olması ve 300KB’ı geçmemesi gerekir.

Ekranda çıkan yere, öğrenci ev adresini, posta kodunu, sabit telefon ve cep telefonu numarasını yazmalı ve « Kaydet/ enregistrer » tıklayarak onaylamalıdır.

  • “Mon parcours et mes diplômes” bölümünde öğrenci eğitim bilgilerini yüklemelidir.
  • Mes compétences linguistiques” bölümüne B2 ve C1 sonuçlarını ya da İngilizce IELTS ,Toefl gibi sınavlarını işlemek isteyen öğrenci sonuç belgelerini tarayarak yüklemelidir.
  • “Je remplis mon panier de formation” kısmında bir bölüm 3 üniversite tercih edilebilir. Mimarlık bölümüne başvuru yapacak öğrenciler sadece 2 üniversite tercih edebilir. 22 Aralık 2016 Perşembe gününe kadar seçimlerin belirlenmesi ve yüklenmiş olması gerekmektedir.
  • “Mon panier de formation-rédiger mes mativations”bölümünü öğrenci 22 Aralık 2016 Perşembe gününe kadar “lettre de motivation”unu fransızca öğretmenlerine kontrol ettirmiş olarak tamamlamış ve dosyasına işlemiş olmalıdır. Her üniversite için hazırlanan “letrre” de en fazla 1500 karakter kullanılabilmektedir.
  • Nüfus bilgileri için nüfus müdürlüklerinden öğrenci tarafından alınacak “FORMUL (A)” adlı doğum kayıt örneği, DELF SINAVI (B2) sonucu fotokopisi ve BANKA DEKONTU’nun bir örneği Rehberlik Servisine 30 Aralık 2016 Cuma gününe kadar getirilmelidir.
  • Not dökümleri ve öğrenci belgesi fransızca olarak Rehberlik Servisi tarafından hazırlanıp dosyalara eklenecektir.

Fransız üniversitelerine başvuru tarihleri

12 A            12 Aralık 2016 Pazartesi                      7-8 ders saatleri           

12 C           13 Aralık 2016 Salı                               3-4 ders saatleri           

12 D           13 Aralık 2016 Salı                               7-8 ders saatleri           

12 E            14 Aralık 2016 Çarşamba                    7-8 ders saatleri

12 B            15 Aralık 2016 Perşembe                     2-3 ders saatleri           

12 F/H        15 Aralık 2016 Perşembe                     7-8 ders saatleri           

12 G           16 Aralık 2016 Cuma                           3-4 ders saatleri           

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Servisi